marți, 22 martie 2011

Valoarea unei oportunități

<< Un student merge la profesorul său de încredere și-i spune:

- Domnule profesor, mi s-a oferit de curând o oportunitate de afaceri foarte avantajoasă, dar nu prea am încredere, mi se pare prea bună și chiar prea mică investiția! Vreau să mă ajuți cu un sfat!

Profesorul stătu puțin pe gânduri și-apoi spuse:

- Dacă mă ajuți și tu poate reușesc să-mi găsesc puțin timp să te ajut!

- Bine, zise studentul. Ce să fac?

Profesorul își scoase inelul de pe deget, i-l dădu și-i spuse să se ducă în piață să-l vândă cu 300 RON.

Acesta plecă, ajunse la locul de destinație și începu să întrebe dacă cineva are nevoie de un inel. La cine se adresa nu-i oferea mai mult de 100 RON.

După ce se plictisi merse la profesor și-i spuse că e imposibil să vândă inelul cu 300 RON.

Profesorul îi spune:

- Mergi la bijutier și întreabă-l cât poate să plătească pe acest inel!

Studentul plecă la bijutier și nu mică-i fu mirarea când bijutierul îi oferi 700 RON, dar îi spuse ca, dacă profesorul mai asteaptă îi poate oferi un preț chiar mai mare.
   
Studentul nedumerit se întoarse la profesor și-i povesti ceea ce auzise.
   
Profesorul stătu puțin și-apoi îi spuse:

- Vezi prietene, în viață, sunt foarte puțini oameni care apreciază cu adevărat o bună afacere! Așa și cu inelul, …cei care nu-i cunosc valoarea nu pot oferi mai mult de 100 de lei...>>

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu